Van afhaalbalie naar A-locatie

De meeste webshops beschikken over een magazijn. Sommigen plaatsen daar een afhaalbalie bij. Zo’n triplex ‘winkelomgeving’, na 3x bellen bemand door een medewerker die wel iets beters te doen heeft.

Maar het kan ook anders. Grote online spelers als Coolblue en Fonq, maar ook kleinere zoals Horloge.nl, openen echte winkels. Winkels waar de beleving voorop staat, waar klanten producten kunnen bekijken en bestellen. Zowel offline als online. Werkelijk cross channel.

Nu is het juiste moment om daarmee te starten. Consumenten zijn tegenwoordig overal en verwachten overal dezelfde beleving, ervaring, aanbod en service. Daarnaast is de markt voor winkelvastgoed momenteel zo slecht dat winkelruimte voor een relatief lage huurprijs en gunstige condities (zoals een kortlopend huurcontract) gehuurd kan worden.

De grootste uitdaging ligt echter op andere vlakken, zoals:

  1. de vertaling van de webwinkel naar een retailconcept en -formule
  2. de integratie van online en offline (cross channel)
  3. het consequent en effectief doortrekken van de online communicatie
    naar de winkelvloer en andere offline middelen

Afhankelijk van de invulling van de bovenstaande punten zijn er daarnaast natuurlijk ook praktische zaken te regelen zoals locatie, logistiek, voorraadbeheer, betalingsverkeer en personeel.

The Retail Squad kan u helpen deze uitdaging aan te gaan. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Justin boyle december 29, 2013 with elite site the gamification of education on the rise, we explore some of the hurdles that remain for wider acceptance to take hold

.