Het nieuwe retailen – Het nieuwe verkopen

Retailers zoals winkeleigenaren en merkleveranciers mogen slechts meerijden in de hoge snelheidstrein waarin de consument momenteel aan het stuur zit.… Het consumentengedrag (van koopintentie tot en met de aankoop) is in een waanzinnig snel tempo verandert onder invloed van digitale technologieën en sociale media. In een tijdsgeest waarin social media de koopbeslissingen steeds verder domineren en consumenten beter zijn geïnformeerd dan ooit tevoren, gaat generatie Z zich als echte digitale veelvraten gedragen. Deze ontwikkeling zal alleen maar sneller en sneller gaan en een dergelijke verandering in consumentengedrag vraagt automatisch om een verandering in retailergedrag. LEES MEER

Van afhaalbalie naar A-locatie

De meeste webshops beschikken over een magazijn. Sommigen plaatsen daar een afhaalbalie bij. Zo’n triplex ‘winkelomgeving’, na 3x bellen bemand door een medewerker die wel iets beters te doen heeft.

Maar het kan ook anders. Grote online spelers als Coolblue en Fonq, maar ook kleinere zoals Horloge.nl, openen echte winkels. Winkels waar de beleving voorop staat, waar klanten producten kunnen bekijken en bestellen. Zowel offline als online. Werkelijk cross channel. LEES MEER

Nieuwe media voor retailers

Dat veel traditionele retailers worstelen met de integratie nieuwe media is niets nieuws onder de zon. De ‘ontkenningsfase’ ligt achter ons, maar slechts een handjevol winkeliers heeft het vermogen om te vernieuwen en zich blijvend aan te passen aan de snel veranderende omgeving waarin we ons begeven. De winkelier die binnen de offlineonline en mobile wereld een eenduidige (winkel)ervaring biedt, zich als een ‘retail brand’ weet te positioneren en durft te vernieuwen is in onze optiek future-proof. In deze blogpost een theoretisch denkkader aangevuld met tien praktijkvoorbeelden hoe je nieuwe media binnen diverse winkelomgevingen kunt integreren.

Dit artikel is in september 2012 tevens gepubliceerd op FrankWatching.com, onder de titel “Future proof retailen met nieuwe media en evolved content”. LEES MEER

Bestaat jouw winkel over 5 jaar nog?

Onze leef- en werkomgeving is het afgelopen decennium behoorlijk veranderd. Stond je ’s ochtends op met de krant, nu check je als eerste het laatste nieuws met de app van Nu.nl. Was je gemiddeld 46 minuten per dag online, vandaag de dag is dat gegroeid naar 4 uur. Bestelde je in 2002 voor nog geen € 100,- online, vorig jaar was dat bijna € 900,-. Niets vreemds, totdat je dit gaat vergelijken met de afstemming van mediakanalen van bedrijven. Dan pas wordt het interessant. Een eenvoudig voorbeeld aan de hand van een lokale winkelier die de lokale jeugdige doelgroep in zijn winkel wil krijgen: LEES MEER

The Retail Revolution (video)

Onderstaande video geeft goed weer wat het nieuwe retailen inhoudt: Consumer Centricity, Cross Channel, Shop everywhere, e-commerce, f-commerce, m-commerce, c-commerce…

With all the research done on the benefits of games in the classroom, https://justbuyessay.com/ it’s a bit perplexing that there’s still resistance to the notion of video games in education

.

M-Commerce voor retailers

Veel retailers denken bij mobile commerce vooral aan applicaties voor mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. M-Commerce kan echter goedkoper en efficiënter, als je rekening houdt met het meest voorkomende mobiele gebruik van je (potentiële) klanten. LEES MEER

Cross channel winkelen biedt 4 miljard groei

Nederlandse retail concepten spelen onvoldoende in op de toenemende behoefte van consumenten om cross channel te winkelen. Volgens IG&H Consulting en Interim groeit dit segment naar schatting met € 4 miljard per jaar. LEES MEER

De toekomst van klantbeleving (video)

BlackBerry neemt een kijkje in de toekomst van de beleving van de klant binnen de retail omgeving. In de video ‘the future of customer experience’ zie je een jonge vrouw gebruik maken van mobiele technologie om zich te identificeren, en vervolgens te zoeken naar een outfit voor een bruiloft. In de video wordt tevens ingegaan op hoe je als retailer de mobiele technologie kunt gebruiken om in de toekomst beter samen te werken met je klanten en leveranciers, maar ook hoe sneller te reageren op trends en vragen van klanten. LEES MEER